The comprehensive oeuvre of Inji Efflatoun (Egyptian, 1924 Cairo – 1989 Cairo) is widely known for its depiction of social realism with a special focus on the daily struggles of working-class women. In Greeting to South Lebanon Bride (1985), Efflatoun depicts a bride wearing a traditional white veil and a red wedding dress. The bride is fiercely holding a rifle and gazing at the viewer with powerful intensity. This work is from Inji Efflatoun’s white period, a new phase in her artistic career in which she has developed post her release from prison in July 1963. Experiencing the reality of women's freedom has laid the foundations of Inji Efflatoun’s white period. Her paintings became brighter in their choice of colour showcasing the positive attributes of freedom. Efflatoun continued painting in this style until the end of her life in 1989.
إن الأعمال الشاملة لإنجي أفلاطون (مصرية ، 1924 القاهرة - 1989 القاهرة) معروفة على نطاق واسع بتصويرها للواقعية الاجتماعية مع التركيز بشكل خاص على النضالات اليومية لنساء الطبقة العاملة. في تحية لعروس جنوب لبنان (1985)، تصور أفلاطون عروسًا ترتدي الحجاب الأبيض التقليدي وفستان الزفاف الأحمر. العروس تمسك بندقية بشراسة وتحدق في المشاهد بقوة شديدة. هذا العمل من الفترة البيضاء لإنجي أفلاطون، وهي مرحلة جديدة في مسيرتها الفنية تطورت فيها بعد خروجها من السجن في يوليوعام 1963. لقد أرسى اختبار واقع حرية المرأة أسس الفترة البيضاء لإنجي أفلاطون. أصبحت لوحاتها أكثر إشراقًا في اختيارها للون الذي يعرض السمات الإيجابية للحرية. استمرت أفلاطون في الرسم بهذا الأسلوب حتى نهاية حياتها عام 1989.