Born In Beirut, Saloua Raouda Choucair is one of Lebanon’s leading abstract painters and sculptors. Choucair’s work is inspired by mathematics and science, the concepts of infinitude found in Sufism, the structure of Arabic poetry and the geometric forms of modernist architecture. This work is one of a number of her sculpture series ‘poems’ made by the artist during this time. Each individual unit is able to function as a unique sculptural form and the individual units can be rearranged in different formations. Six individual aluminum blocks of different shapes and textures form a whole unit like a puzzle, comparing the individual units to the lines in a poem. Poem comprises six individual aluminum blocks placed on top of one another creating a vertical sculpture. Not strictly geometrical, the smooth blocks have a more fluid and organic softer shape to them, with at least one to three carved holes on each side. Choucair's work deconstructs Arabic poetry using the visual language of architecture, through building and stacking up. From the title Poem, the artist makes an explicit reference to Arabic poetry, and through her use of repetition she creates a sense of rhythm, just like the rhythmic structure of a line within a poem.
ولدت سلوى روضة شقير في بيروت وهي واحدة من الرسامين التجريديين الرائدين في لبنان. عمل شقير مستوحى من الرياضيات والعلوم، ومفاهيم اللانهاية الموجودة في الصوفية، وهيكل الشعر العربي والأشكال الهندسية للعمارة الحديثة. هذا العمل هو واحد من سلسلة المنحوتات "قصائد" التي قدمتها الفنانة خلال هذا الوقت. كل قطعة فردية قادرة على العمل بنفسها ويمكن إعادة ترتيبها كمجموعة ايضاً لتكون تشكيلات مختلفة. ست كتل منفردة من الألمنيوم مختلفة الأشكال والقوام تشكل وحدة كاملة مثل اللغز، وتقارن الوحدات الفردية بابيات القصيدة. تتكون "قصيدة" من ستة كتل ألومنيوم فردية موضوعة فوق بعضها البعض لتكوين منحوتة رأسية. ليست الكتل الملساء هندسية بشكل صارم، فلها شكل أكثر مرونة وعضوية وأكثر ليونة، مع ما لا يقل عن ثقب واحد إلى ثلاثة ثقوب منحوتة على كل جانب. تفكك أعمال شقير الشعر العربي باستخدام اللغة المرئية للعمارة، من خلال البناء والتكديس. من العنوان "قصيدة"، تشير الفنانة بشكل صريح إلى الشعر العربي، ومن خلال استخدامها للتكرار تخلق إحساسًا بالإيقاع، تمامًا مثل السجع في ابيات القصيدة.